Het bestuur van BC Twello bestaat uit:

Rene Beem   voorzitter 06-27538347
Arnie Roskam secretarisinfo@badmintonclubtwello.nl
Lieke Godschalk penningmeester 0570-724062
Erwin Wagenvoord algemeen bestuurslid 06-27178539
Irma Kobussen algemeen bestuurslid 0571-270175

Wij rekenen erop dat deze site een actieve bijdrage kan leveren in de communicatie binnen de vereniging. Tevens hopen wij de badmintonsport en daarmee ook onze club meer bekendheid te kunnen geven.

Wat extra info:

Er zijn maar weinig sporten waarvan gezegd kan worden dat ze voor iedereen geschikt zijn. Het grote voordeel van de badmintonsport is natuurlijk ook dat het zowel binnen als buiten kan worden beoefend. Het is, fysiek gezien, een veelzijdige sport er kan in het begin kan een rustige rally worden gespeeld maar als de tegenstanders beiden fanatiek zijn kan dit een heuze titanenstrijd worden. Het verschil in snelheid tussen een volle smash en een zachte dropshot bij het net is echter groot. Momenteel is het record 443 km/uur bij een smash!

Dit verschil garandeert een goede variatie aan lichaamsbeweging en aan concentratie. Je kunt dus in een kort tijdsbestek een behoorlijke dosis energie kwijt.

Badminton komt naar alle waarschijnlijkheid vanuit India, daar noemde men het spel POONA, en is in 1873 door Engelse officieren in Engeland geïntroduceerd. Het werd intensief beoefend op het landgoed genaamd Badminton en aangenomen mag worden dat daar de naam vanaf stamt.